OGŁOSZENIE O UDZIELONYCH ODPOWIEDZIACH
W odpowiedzi na pytania przesłane w dniu 25 luty 2014r. Zamawiający udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie 1
Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy dla wszystkich obiektów objętych postępowaniem procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzona będzie po raz pierwszy? Kto jest Państwa obecnym Sprzedawcą?
Zamawiający informuję, że procedura zmiany sprzedawcy nie będzie przeprowadzona po raz pierwszy. Taka informacja została zawarta w SIWZ pkt 3.2. ppkt 6). Zamawiający informuję, że aktualnym sprzedawcą energii elektrycznej jest PKP ENERGETYKA Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Hożej nr 63/67; 00 – 681 Warszawa
Zamawiający informuję, że Zamawiający posiada obecnie rozdzielnie podpisane umowy na dystrybucję i sprzedaż energii elektrycznej.
Pytanie 3. Czy wszystkie obowiązujące umowy zostały bądź zostaną wypowiedziane przez Zamawiającego? Czy Zamawiający weźmie pod uwagę konieczny czas na przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy? Czy przekaże Wykonawcy kopie wypowiedzeń?
Zamawiający informuję, że dotychczasowa umowa na sprzedaż energii elektrycznej obowiązuje do dnia 31 marca 2014r. W związku z powyższym nie zachodzi potrzeba wypowiedzenia umowy. Zamawiający weźmie pod uwagę konieczny czas na przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy?
Pytanie 4. Czy jest możliwe podpisanie umów drogą korespondencyjną?
Zamawiający informuję, że jest możliwe podpisanie umowy drogą korespondencyjną?
Pytanie 5. Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru:
- nazwa i adres firmy;
- opis punktu poboru;
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
- grupa taryfowa (obecna i nowa);
- moc umowna;
- planowane roczne zużycie energii;
- numer licznika;
- Operator Systemu Dystrybucyjnego;
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;
- numer aktualnie obowiązującej umowy;
- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;
- numer ewidencyjny,
- numer PPE.
Nieudostępnienie powyższych informacji po wyłonieniu Wykonawcy, skutkować będzie negatywnym przeprowadzeniem procedury zmiany sprzedawcy
Zamawiający informuję, że Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Exel niezwłocznie po podpisaniu umowy.
Pytanie 6. Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy pełnomocnictwo oraz niezbędne dokumenty (KRS, NIP, REGON) do przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy?
Zamawiający informuje, że przekaże Wykonawcy pełnomocnictwo oraz niezbędne dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy?
Pytanie 7. Na terenie jakiego Operatora Systemu Dystrybucyjnego występują obiekty objęte postępowaniem?
Zamawiający informuję, że obiekty objęte postępowaniem występują na terenie Operatora Systemu Dystrybucyjnego - ENEA Operator Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Strzeszyńskiej 58; 60 –479 Poznań
Pytanie 8. Czy Zamawiający dysponuje tytułem prawnym (akt notarialny, umowa najmu, umowa dzierżawy itp.), który upoważnia go do swobodnego dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie zamówienia. Brak takiego tytułu może skutecznie uniemożliwić dalsze czynności związane ze zgłoszeniem umowy sprzedaży energii elektrycznej do lokalnego Operatora Systemu dystrybucyjnego zgodnie z jego procedurami. W związku z tym prosimy o przekazanie informacji o sposobie i formie dysponowania obiektami
Zamawiający informuję, że dysponuje tytułem prawnym, który upoważnia go do swobodnego dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie zamówienia, są to: trwały zarząd, umowy dzierżawy, pełnomocnictwo Wójta Gminy Kwilcz do dokonywania czynności prawnych w imieniu Gminy Kwilcz.
Pytanie 9. Zaznaczamy, iż w celu rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej wykonawca musi wykonać szereg czynności w celu wdrożenia sprzedaży , w tym przeprowadzić procedurę zmiany sprzedawcy u Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD). Procedura zmiany sprzedawcy, którą określa OSD w swoim IRiESD trwa:
- w przypadku pierwszej zmiany sprzedawcy 21 dni,
- w przypadku kolejnej zmiany sprzedawcy 21 dni.
Uwzględniając, zatem że umowa może zostać podpisana po 10 marca 2014, czyli już po okresie umożliwiającym zgłoszenie realizacji umowy na 01-04-2014, a Zamawiający musi jeszcze uwzględnić czas dla Wykonawcy na sporządzenie wniosków zmiany sprzedawcy jak i uzupełnienie niezbędnych do nich informacji oraz przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, wnioskujemy o datę rozpoczęcia sprzedaży od 01-05-2014r., a co za tym idzie termin zakończenia sprzedaży energii na dzień 30-04-2015r.
Zamawiający informuję, że nie wyraża zgody na zmianę terminu rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży energii elektrycznej.
Pytanie 10.
Uprzejmie prosimy z zmianę zapisów § 2 ust. 2 wzoru umowy. Zapis o maksymalnym wynagrodzeniu za realizację umowy, w przypadku gdy odczytów układów pomiarowo – rozliczeniowych dokonuje przedstawiciel Operatora Systemu Dystrybucyjnego, przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości dostaw energii elektrycznej może z dużym prawdopodobieństwem spowodować sytuację przekroczenia wielkości środków sztywno określonych w treści umowy. Mając na uwadze powyższe proponujemy zapis: „Zamawiający szacuje ilość zapotrzebowanej energii elektrycznej na ...kWh, jako równowartość kwoty wskazanej w par. 5 ust. 1. Szacowana ilość energii elektrycznej może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w okresie obowiązywania umowy, przy czym ceny jednostkowe określone w formularzu ofertowym pozostaną niezmienne, z zastrzeżeniem § 5 ust. 2 i 3”.
Zamawiający informuję, że nie wyraża zgody na zmianę zapisów § 2 ust. 2 projektu umowy.
Kwilcz, dnia 26 luty 2014r. Kierownik ZOMS Robert Wasik
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zakład Obsługi Mienia Samorządowego sp. z o.o.